10 ключів, які допоможуть розкрити максимальну користь з аналізу даних аудиту. Частина I

Більшість груп внутрішнього аудиту знаходяться на відносно низькому рівні зрілості аналітики даних. Згідно з дослідженням CaseWare Analytics Audit Trends, більшість аудиторів використовують програмне забезпечення для аналізу даних для спеціального використання або ручного тестування в своїх аудитах. Менше 30% респондентів вказали, що вони використовують технологію для постійного аудиту та постійного моніторингу для більш повного і поточного охоплення внутрішнього контролю. У найближчі роки очікується, що все більше і більше груп аудиторів будуть використовувати ці більш просунуті можливості.

У цій статті ми розглянемо перші п’ять ключових принципів для відділів, які планують свої перші кроки або прагнуть глибше впровадити аналітику даних.

Ключові напрямки, що ведуть до повної реалізації

1.Підвищити обізнаність / змінити мислення

Згідно глобального дослідження внутрішнього аудиту, проведеного Protiviti в 2019 році, «менше однієї з п’яти організацій повідомляють, що їх аудиторський комітет вкрай зацікавлений в діяльності групи внутрішнього аудиту в сфері інновацій та перетворень».

За словами глобальної консалтингової фірми, «CAE (Директор з внутрішнього аудиту) зобов’язані донести залученість відділу внутрішнього аудиту до інновацій і перетворень членам комітету з аудиту за допомогою ефективних і дієвих методів обміну інформацією».

У світлі цього, CAE рекомендується:

  • Завойовувати зацікавленість і підтримку для розгортання аналізу даних аудиту від ключових зацікавлених сторін. Це дуже важливо для побудови орієнтованої на майбутнє функції внутрішнього аудиту.
  • Продемонструвати можливості аналізу даних способами, які можуть бути легко зрозумілі нефінансовими або аудиторськими фахівцями.
  • Підвищувати обізнаність не тільки про переваги інвестицій і просування вперед, але і про бюджет, ресурси та інші обмеження, з якими стикається внутрішній аудит.

2. Створити спільне бачення аналізу даних і план дій

Стратегія повинна включати в себе:

  • Бізнес-кейс
  • План інвестицій в навчання, інструменти і кваліфіковані ресурси
  • Очікувана прибутковість інвестицій
  • Визначення областей першого розгортання в організації
  • Заходи успіху
  • Цілі використання персоналу

3. Досліджуйте можливості

З нашого досвіду, отримання максимальної віддачі від аналізу даних залежить від активної взаємодії з іншими групами внутрішнього аудиту і професіоналами, а не тільки на рівні CAE. Таким чином, аудитори можуть бачити, що роблять інші, щоб отримати максимальну вигоду з цієї технології, вивчити підводні камені, яких слід уникати, і з’ясувати, що працює найкраще. CAE повинні відстоювати зусилля, спрямовані на те, щоб знайти можливості для розширення розуміння своєї групою деяких з більш складних можливостей, які пропонує аналіз даних аудиту, включаючи постійний моніторинг.

4. Чи буде це масштабуваться?

Ми всі знаємо, що це один з найпоширеніших і іноді недоречних питань в бізнесі, але його важливо поставити тут. Департаментам внутрішнього аудиту рекомендується здійснювати поетапний перехід і виділяти бюджет на кілька років для повної реалізації. Це дозволяє врахувати уроки, отримані на одному етапі, в підході для наступного.

Почніть з пілотного аудиту, який відрізняється низькою складністю, але високою вартістю. Багато груп починають з процесу закупівель. Всі дані там, як правило, хорошої якості, а використання аналітики забезпечить відчутну віддачу від інвестицій, а також, що не менш важливо, наочно. Ретельно відібрані і добре сплановані пілотні програми дозволять продемонструвати можливості аналітики і переваги постійних інвестицій.

5. Ретельно обирайте інструменти

Для аналізу даних є безліч варіантів програмного забезпечення. Критерії повинні включати:

  • Простота адаптації – переконайтеся, що є підтримка навчання, щоб швидко приступити до роботи з інструментом.
  • Простота використання – ніхто у внутрішньому аудиті не повинен ставати фахівцем даних, щоб використовувати одну з цих програм.
  • Розмовляючи від системи до системи – переконайтеся, що для обраного вами інструменту доступний широкий спектр форматів даних та легко імпортується для аналізу.
  • Постійна підтримка – підтвердіть, що ваш постачальник підтримує вас у разі виникнення проблем з аудитом.
  • Бібліотека процедур – переконайтеся, що інструмент забезпечує доступ до загальних бізнес-процесів.
  • Ємність даних – пам’ятайте, що ваш інструмент повинен рости в міру зростання і працювати з постійно зростаючими наборами даних і складними додатками.
  • Звітність – переконайтеся, що ви можете використовувати цей інструмент для ефективного зворотного зв’язку з бізнесом та зацікавленими сторонами, використовуючи інструменти візуалізації, які вони можуть зрозуміти.

Аналітика даних змінює правила гри для організацій, які хочуть краще управляти ризиками. Впроваджуючи аналітику даних на кожному етапі процесу аудиту та аналізуючи великі (і зростаючі) сховища доступних даних (як внутрішніх, так і зовнішніх), внутрішній аудит може забезпечити безпрецедентне розуміння в реальному часі, а також підвищити рівень гарантії для комітетів з управління та аудиту.

Наступні ключі для успішного прийняття аналітики даних читайте в нашій  статті 27.02.2020