Криза коронавіруса: вплив на звітність та аудит

Наслідки для звітності та аудиту

Пандемія коронавіруса продовжує поширюватися в багатьох країнах, в тому числі в Європі та в Україні. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) та національні органи можуть проводити консультації для наслідків для здоров’я на осіб. Ця криза також має значні економічні наслідки для компаній. Наприклад, через обмеження у виробництві, торгівлі і споживанні або через заборони на поїздки. Ці економічні наслідки впливають на бухгалтерський облік, звітність і аудит фінансової звітності відповідних компаній або груп.

Ця стаття висвітлює деякі з цих потенційних наслідків. Однак вплив на компанії буде різним, і компанії та їх аудитори повинні враховувати, як це впливає на їх бізнес, і регулярно перевіряти їх. Подальший розвиток, тривалість і вплив коронавіруса не можуть бути передбачені. У будь-якому випадку бухгалтери та аудитори повинні нагадувати компаніям про різних національних ініціативах з надання допомоги компаніям.

Вплив на звітність для компаній за станом на 31 грудня 2019 року

Стандарти повинні дотримуватися і компаніям слід подумати про те, щоб вийти за межі своїх можливостей. Потрібно розумно і практично реагувати на їх реальні проблеми. А саме, в області бухгалтерського обліку і звітності викликані коронавірусів. Станом на 31 грудня 2019 року Китай попередив Всесвітню організацію охорони здоров’я (ВООЗ) про декілька випадків незвичайної форми пневмонії в Ухані. Однак істотна інформація про те, що в даний час ідентифіковано як коронавірус, з’явилася тільки на початку 2020 року. Тому для компаній з 31 грудня 2019 року поява коронавируса не є коригуючою подією. Оскільки спалах стався в середині січня 2020 року.

Вплив майбутніх перспектив компанії на аудиторський висновок

У міру того, як ми просуваємося до 2020 року, з’являється більше інформації про масштаби та впливі коронавіруса. Аудитор повинен враховувати труднощі, які можуть виникнути у керівництва при підготовці майбутніх прогнозів. Перш за все, враховуючи вкрай невизначену і нестабільну ситуацію. Дійсно, такі прогнози можуть значно змінитися за короткий проміжок часу. Для аудитора важливо використовувати професійне судження і скептицизм. Тобто, проявляти обережність. Щоб гарантувати, що будь-які прогнози відображають ситуацію, коли повинен бути підписаний аудиторський звіт.

Аудитори повинні продумати, як зібрати достатні належні аудиторські докази. З огляду на факт, що зараз всі працюють у віддаленому доступі необхідний контроль робочого процесу. З CaseWare Cloud ваша компанія отримує можливість моніторингу всіх робочих процесів. У поєднанні з CaseWare Working Papers аудит стає більш ефективним і структурованим при менших витратах часу. Так як програмне забезпечення повністю автоматизовано. Всі етапи аудиторських процедур повністю прописані відповідно до Міжнародних стандартів аудиту.

Активні обговорення аудиторів зі своїми компаніями-клієнтами

Додатково, аудиторам рекомендується проявляти ініціативу і обговорювати зі своїми клієнтами вплив коронавіруса на компанію і її бізнес. Операції, графік звітності та відповідний графік аудиту, включаючи відповідні плани дій в надзвичайних ситуаціях. Існує ризик затримок, оскільки компанія може бути перервана при підготовці інформації.

Питання логістики при підготовці рахунків і проведенні аудитів

Деякі компанії і аудитори стикаються з практичними труднощами при підготовці звітності і проведенні перевірок. Це може вплинути на те, як аудиторські фірми будуть проводити аудит цих компаній. З огляду на все більш обмежені поїздки і зустрічі на сьогодні. Аудиторам необхідно розробляти альтернативні процедури аудиту для збору достатньої кількості відповідних аудиторських доказів.

Для більш ефективного керівництва та управління компаніями, з огляду на нинішній стан в світі і на ринках. Ми пропонуємо скористатися Безкоштовною Демо-версією наших продуктів. Щоб ознайомитися натисніть тут